De eter kiest steeds beter

Goed nieuws! In de supermarkt schenken consumenten iets meer aandacht aan de afkomst van producten. Uit onderzoek blijkt dat we in de afgelopen 15 jaar veel bewuster zijn geworden van het voedsel dat we kopen. Dat vonden wij een heugelijk feit bij Koffietijd, Caspar doet namelijk al jaren zijn best om hier aan bij te dragen.   

Biologische voorkeur
Anno 2016 koopt inmiddels 1 op de 3 Nederlanders biologische producten, dat doen ze om rekening te houden met milieu- en dierenrechten. Van dat bericht worden we bij Koffietijd blij! Wij staan namelijk helemaal achter deze ideeën en doen er volop aan mee. Caspar kookt dan ook zoveel mogelijk met biologische producten.

Weg met de plofkip!
Inmiddels boycot 15 procent van de Nederlanders producten zoals plofkip en andere kiloknallers. En 77 procent is bewust minder vlees gaan eten. Caspar doet dat ook, hij gebruikt altijd vis met een keurmerk en biologisch vlees. Ook koken we natuurlijk regelmatig vegetarisch en af en toe veganistisch.

Mogelijk voor iedereen
Maatschappelijk bewuste consumenten zijn zeker niet alleen maar mensen met een goed gevulde portemonnee. Caspar geeft deze tip: ‘Als je bewust minder vlees eet, heb je net iets meer geld over voor de rest van de dagen. Daarmee kan je een iets duurder, maar wel verantwoord stukje vlees halen. Zo houdt je alles mooi in balans en ben je toch nog verantwoord bezig!’.

Wil je wat inspiratie voor thuis? Check dan eens de rodebietenrisotto van Caspar.