Voeding en slaap

Voeding kan je slaap beïnvloeden en sommige producten kun je ’s avonds dan ook beter laten staan! Benieuwd welke dat zijn? Je leest het hier.

Goede voeding is niet alleen belangrijk voor je gezondheid, maar kan ook je slaap beïnvloeden. Veel mensen weten dat je ‘s avonds beter geen koffie kunt drinken, maar er zijn veel meer voedingsmiddelen die je slaap in positieve of negatieve zin kunnen beïnvloeden. Suiker in koekjes en snoep bijvoorbeeld, kun je in de avonduren beter laten staan. Deze producten laten de bloedsuikerspiegel snel stijgen, maar ook weer dalen. Hierdoor kun je s’ nachts wakker worden. Een banaan is ’s avonds een betere keuze, die bevat stoffen die de nachtrust ondersteunen.

Veel mensen drinken ’s avonds een kopje thee in plaats van koffie, maar in thee zit ook cafeïne! Je kunt koffie het beste drinken tot een uur of twee in de middag, daarna niet meer. Kies later op de dag voor cafeïnevrije koffie, zoals Bambu van A. Vogel. Drink je liever thee? Kies dan voor kruidenthee!

Meer weten over de invloed van voeding, een goede nachtrust en praktische tips ontvangen om lekker te slapen? Doe dan mee aan de A.Vogel Maand van de Slaap.