Iedere werkdag om 10:00 en 17:00 uur
Van de redactie
Overnight oats voor een gezonde start van de dag
Dè uitvinding voor drukke ochtenden volgens onze 5 Uur Live verslaggeefster en redactrice Myrthe Derickx

Wat heb je nodig?

  • Havermout 4/5 eetlepels
  • Amandelmelk (ongezoet)
  • ½ banaan
  • Pindakaas 1 eetlepel
  • Chiazaad (lijnzaad oid kan ook)
  • Stuk of 6 frambozen  

Stap 1
Doe een halve banaan in een kom.

Stap 2
Doe daar één eetlepel pindakaas bij.

Stap 3 
Prak dit door elkaar met een vork.

Stap 4
Doe dit ik een potje of kommetje. Potjes met een deksel zijn handig als je je ontbijt onderweg of op je werk wilt opeten.

Stap 5
Doe er 4 à 5 eetlepels havermout bij.

Stap 6
Schenk de amandelmelk erbij. Dit doe ik op gevoel , ik zorg dat er een laagje melk bovenop de havermout ligt. De havermout moet genoeg melk hebben om het te kunnen opnemen, maar het moet ook niet te vochtig worden.

Stap 7
Strooi er een beetje chiazaad bij, maar iets van lijnzaad kan natuurlijk ook.

Stap 8
Roer het hele mengsel goed door.

Stap 9
Bedek het met frambozen, de verse zijn uiteraard het lekkerst!

Stap 10
Voor de liefhebber nog wat kaneel!

Stap 11
Deksel erop.

Stap 12
En de koelkast in. Slaap lekker havermoutje!

Stap 13
Goedemorgen! Heerlijk, geen gedoe met ontbijt maken, want jouw havermout staat voor je klaar. Lekker om de frambozen door de havermout heen te mengen. Eetsmakelijk!

Delen
Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Hier vragen we eenmalig je toestemming voor. Bekijk de onderstaande cookie policy voor meer informatie.
Ja, social media cookies mogen worden verzameld, zodat ik gebruik kan maken van social media koppelingen binnen deze site.